Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tags
stievie

Stievie
http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20130220_034

Wat denken jullie?
Ik heb me ingeschreven, kan nog leuk worden.

Citaat: Stievie is de naam van de nieuwe mobiele televisiedienst die de Vlaamse omroepen VRT, VMMa en SBS vandaag samen hebben voorgesteld. Met de app voor iPhone of iPad kunnen gebruikers live en uitgesteld kijken naar tien Vlaamse zenders.

De drie grote Vlaamse omroepen werken al langer aan een mobiel televisie-aanbod. Het project, dat bekend stond onder de werknaam Rumble, is nu dus omgedoopt tot Stievie.

Met de app van Stievie op je smartphone of tablet kan je live of in licht uitgesteld relais - tot 36 uur na de uitzending - naar de programma's van tien Vlaamse zenders kijken: één, Canvas, Ketnet/OP12, Vier , Vijf, VTM, 2BE, Vitaya, JIM en Kzoom.

'Ik heb de VRT in de jongste beheersovereenkomst aangemoedigd om dit platform samen met de andere zenders uit te werken en ben dan ook zeer tevreden met deze lancering', zegt Vlaams minister van Media Ingrid Lieten. 'Het getuigt van moed en strategisch inzicht om de meningsverschillen tussen de omroepen te overbruggen.'

In een introductiefilmpje worden de verschillende mogelijkheden van Stievie toegelicht. De dienst richt zich vooral op live of uitgesteld kijken - het is ook mogelijk om programma's terug of door te spoelen. Wat niet kan, is programma's opnemen, en ook programma's op aanvraag bekijken behoort op dit moment niet tot de mogelijkheden. De kans bestaat dat die functionailteit wordt toegevoegd na de initiële testfase.

Want het grote publiek kan nog niet meteen met Stievie aan de slag. Op de website van Stievie worden 10.000 testers gezocht om de dienst gedurende 4 maanden gratis uit te proberen op een iPhone of een iPad. Na deze testfase zouden ook versies voor Android en andere platformen volgen.

Op basis van de feedback die de zenders krijgen van hun zorgvuldig uitgekozen testpubliek, zal bepaald worden hoe en wanneer Stievie beschikbaar wordt voor iedereen. Ook over de kostprijs wordt nog nagedacht.
Antwoord

is voor de eerste 10.000 testers,maar daarna kan het betalend worden vrees ik.
en enkel nog voor apple producten Sad
www.radiosite.eu
www.master-magic.be
www.radiosite.be

CD,TVV,TNTSat,HD+,dvb-t2 konig FTA20

Antwoord

Citaat:Telenet, de Vlaamse marktleider in digitale televisie, beschouwt Stievie, het nieuwe platform voor mobiele tv van de drie grote omroepen, niet als een oorlogsverklaring. “Wij zijn bereid om constructief samen te werken”, zegt woordvoerder Stefan Coenjaerts.

De drie grote omroepen in Vlaanderen hebben een gezamenlijk platform ontwikkeld om hun zenders aan te bieden op iPhone en iPad. ‘Stievie' wordt de komende vier maanden uitgetest door 10.000 kijkers, waarna de dienst voor iedereen wordt opengesteld. Na de gratis testfase volgt er ook een app voor toestellen met het besturingssysteem Android.

Momenteel zijn Vlamingen aangewezen op een distributeur als Belgacom of Telenet voor digitale tv, maar dat verandert dus. “Toch zien wij dit niet als een oorlogsverklaring”, stelt Coenjaerts. “Ook bij onze eigen klanten merken wij de vraag naar licht uitgesteld of buitenshuis kijken.”

Telenet wil de tv-ervaring naar eigen zeggen zo rijk mogelijk maken. “De functies die Stievie aanbiedt kunnen worden geïntegreerd bij ons”, zegt Coenjaerts. Hoe dat precies in zijn werk moet gaan is nog toekomstmuziek.

Ook Belgacom liet al weten open te staan voor een gesprek. “Wij zijn geïnteresseerd in de resultaten van de test”, gaf Jan Margot van Belgacom aan.

Donderdagochtend stelt Telenet het vernieuwde Yelo voor, de app waarmee klanten van het Mechelse bedrijf mobiel tv kunnen kijken via hun eigen internetverbinding. (belga)
www.radiosite.eu
www.master-magic.be
www.radiosite.be

CD,TVV,TNTSat,HD+,dvb-t2 konig FTA20

Antwoord

Wat is daar in feite het nut van.Ik heb al die mobiele prullen niet dus ik heb dat niet nodig.
Antwoord

(21-02-2013, 09:45)Dimira schreef: Wat is daar in feite het nut van.Ik heb al die mobiele prullen niet dus ik heb dat niet nodig.
Heb je geen mobieltje meer?
Antwoord

Ik heb indertijd een usb stick gekocht met zo'n internetabo om yelo buitenhuis te kunnen bekijken, dacht ik. Ja dag jan, yelo werkt alleen binnenshuis, ben eens benieuwd hoe het met stevie zal zitten, trouwens ik heb geen appel producten du s is het zowiezo niet voor mij alhoewel het wel makkelijk zou zijn.
Antwoord

Ja,een gewone gsm maar daar kan ik nog altijd geen tv op zien.En een i pad of i Phone moet ik niet hebben veel te duur en veel te ingewikkeld.Je weet het of je weet het niet maar ben wel aan een kwaadaardige hersentumer geopereerd geweest toen ik 10 was dus maar tot mijn 16 de naar school geweest.Heb ook al dat technologisch spul niet nodig.Spaar dan nog liever voor een smart tv.Ieder zijn ding zeker.
Antwoord

Als alles goed werkt op een iPad en iPhone dan gaan ze ook android doen.
Tja, Apple is nu éénmaal the best, ik heb nu net een macbook gekocht paar weken geleden, veel aangenamer dan windows zenne.
Bij yelo hebk geene vtm. Ik kijk veelal naar vtm.
Antwoord

(21-02-2013, 11:59)apotheosis schreef: Als alles goed werkt op een iPad en iPhone dan gaan ze ook android doen.
Tja, Apple is nu éénmaal the best, ik heb nu net een macbook gekocht paar weken geleden, veel aangenamer dan windows zenne.
Bij yelo hebk geene vtm. Ik kijk veelal naar vtm.

dat zeggen jullie,de hype rond apple is aan het minderen,ik dacht er ook lang aan een macbook te kopen,maar ben blij ik het niet heb gedaan. Is zeer duur en voor dat zelfde geld heb je een veel krachtiger windows pc. ik heb ook via een maat die een imac heeft er al kunnen op werken en ik moet zeggen zo snel werkt dat allemaal nu ook weer niet. Mijne laptop is bv sneller opgestart dan zijn imac.en zoveel beter en sneller dan windows vind ik dat niet werken,plus ook je een deel van vrijheid kwijt bent en bijna alles kopen kan.maar dat moet iedereen voor zich uitmaken.
Heb gisteren nog op tv gezien,dat de jongeren kiezen voor samsung. De nieuwe galaxy S4 is de moeite en kan zeer veel,word tijd ze wakker worden bij apple.
Ik heb ook een ipad en iphone,maarik weet niet of de volgende terug apple zal zijn,met bv een tab2 van samsung heb je meer vrijheid. Daar kan je tenminste een film bekijken via een micro usb kaartje iets wat je apple niet kan.
er zij toch al weer problemen geweest met het te warm worden van hun retina macbooks je betaalt dan zo een pak euro,s
Antwoord

Ze pakken het verkeerd aan vind ik,ze moesten die stevie App losgelaten hebben op het grote plubliek voor 6 maand op alle platforms. Nu met die paar duizend testers komt dat ook niet goet. Maar ze doen maar ik ga er niks voor betalen,is al duur genoeg ons abonement. Mischien komt ooit de app van telent in een pack,zoals ze doen met veel produckten,vroeger moest je ook betalen voor opnames nu ook niet meer.
Antwoord

Ga naar locatie:

Forum software by © Master-Magic Tv-Digitaal.info