Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tags
gaan telenet voluit technologie hd voor we

telenet : we gaan voluit voor HD-technologie
Televisie verandert : zwart wit werdt kleur, antenne werdt kabel en analoog werdt digitaal.
Vandaag is High-definition (HD) de nieuwe standaard. Meer en meer zenders zullen in de toekomst enkel in HD uitzenden.

Ook gaan voluit voor HD-Digibox en HD-Digicorder. Alleen zo kunnen we de beste kijkervaring bieden. En zo zijn we ook klaar voor alle innovaties die er nog staan aan te komen.

de technologie van de SD-decoders (standaard definition) kan helaas geen HD en verdere evoluties op dit vlak ondersteunen.
Daarom stoppen we vanaf 2 september 2014 met uitzendingen via deze SD-decoders.

aldus een brief van telenet zelf (verdere uitleg staat in de brief)
Antwoord

alles over de stopzetting van de SD-decoders
Antwoord

Leuk als je zo een digibox aangekocht hebt , alles kwijt dus
Antwoord

De klanten van het eerste uur die hun digibox of recorder moesten aankopen ( want huren kon toen niet) blijven zoals altijd bij Telenet weeral eens in de kou staan.Huh
Antwoord

Zeer vreemd dat juist telenet hier mee op de proppen komt met een HD digicorder.Ze hebben al bijna geen HD zenders vergeleken met belgacom.Ik vind dit juist een middel om klanten te verplichten een HD decoder aan te schaffen.Telenet past de laatste tijd nog zo van die trucs toe.Mensen die dit lezen kunnen beter de overstap naar belgacom wagen dan een duurder factuur bij telenet hoeven te betalen.
Antwoord

Heb ook een sd decoder dc -ad 1000.Juist gebeld met telenet , de promo voor de nieuwe hd digicorder loopt tot 30 september ,je kan die ook aankopen voor 199 euro.
Ik denk dat ik het abonnement 1 jaar gratis ga nemen ,en dan opzeggen ;ik heb ook een smart tv van lg , daar kan je mee op internet kijken en opnemen .In ieder geval is dit NIET correct van telenet , want je kan wel analoog blijven kijken en dan heb je 20 zenders , voor mij overigens meer dan genoeg
Antwoord

Telenet is altijd zo geweest.Die zien niet naar anderen.Het zijn de klanten die achter de pijpen van telenet moeten dansen.Waarom denk je dat sd nog bestaat?Niet omdat die zenders zullen verdwijnen zoals telenet hier iedereen probeert wijs te maken.Ja in een verre toekomst 5 jaar of later.Denk je dat mensen van 80 of 90 dat verschil merken tussen sd en hd?Neen,nu kunnen ze nog wat meer aan rekenen.En als dat zo zou zijn dat al die sd zenders zouden gaan verdwijnen binnekort zou ik daar bij belgacom al lang iets over vernomen hebben.
Antwoord

Allez, de schurken Big Grin
Maar toen TV Vlaanderen MPEG2 zenders overzette naar H.264 was dat natuurlijk geen enkel probleem.
Nu Telenet hetzelfde doet is het kot te klein.
Telenet heeft 9 jaar (van 2005 tot 2014) alle SD zenders in MPEG2 uitgezonden.
Bij TV Vlaanderen was dat maar van 2006 tot 2013 (2 jaar minder lang dus).
En natuurlijk kreeg je daar ook niet zomaar een nieuwe recorder/receiver als je die al x aantal jaren geleden gekocht had.
Bij Belgacom zitten ze al lang op H.264.

Ik hoop één ding : dat ze ineens de SD zenders waarvan ook een HD variant van bestaat, en waarvan de programmatie identiek is (bijv. VTM tov. VTM HD) schrappen.
Alle HD digiboxen/Corders kunnen op een niet-HD TV (via SCART) toch het HD beeld scalen, dus daarvoor hoeven ze de SD zenders niet te behouden.
En dan hoop ik dus dat de vrijgekomen ruimte gaat naar het effectief brengen van extra HD zenders, alle Prime en Sporting zenders in HD bijv.
Anno 2014 slechts één filmzender in HD, is toch wat magertjes.
Het is echter ook mogelijk dat ze die vrijgekomen ruimte gebruiken voor meer gelijktijdige video op aanvraag te kunnen zetten, of voor extra snelheid aan internetgebruikers.
Dat zou ik pas jammer vinden, want dan heeft de TV kijker aan de hele omschakeling niets.
Antwoord

Nu krijgen alle klanten de brief in de bus en hoe verder ik die lees, hoe meer gefrustreerd ik werd. Een regelrechte schande!!! Daar moeten we met zijn allen tegen verzetten!! Als zij volop voor HD gaan, dan is dit hun probleem en dan moeten ze alle klanten maar hun digicorder laten wisselen voor een HD.
Tot verleden jaar verkochten ze die nog en dan moesten we nog eens 50 € betalen voorde activatie en nu moeten we die in de vuilbak gooien!!! Een schande!!!!! Dat kunnen en mogen we niet aanvaarden!!!!!
Antwoord

(04-04-2014, 07:49)Icymichel schreef: De klanten van het eerste uur die hun digibox of recorder moesten aankopen ( want huren kon toen niet) blijven zoals altijd bij Telenet weeral eens in de kou staan.Huh

Een schande!! Dit mogen we niet aanvaarden! Met zijn allen tegen telenet!!!!! Ik heb er 4 gekocht en mag ze nu in de vuilbak gooien!!!! Als ze dit willen, geen probleem maar dan moeten ze die GRATIS laten omwisselen. 4 digicorders die ik betaald heb EN dan nog eens 50 € voor activatie/ digicorder!! Hoe durven ze......
Antwoord

Ga naar locatie:

Forum software by © Master-Magic Tv-Digitaal.info